Life in Ann Arbor, Michigan

lifeinmich.exblog.jp
ブログトップ
2004年 11月 07日

What did I come here for?

11/6
今日はおなじみの面子でTKWUという中華料理屋に行って夕食を済ませてまいりました。それまでは宿題に明け暮れる日。。。せっかくの土曜なのに。

でも夕食食べた後はトシとともにコウイチ(カズさんが紹介してくれた日本人ミシガン大生)が主催してくれた飲み会に参加。飲み会は日本人同士の交流を深めるという趣旨だったのですが、酒と交流を極度に求めていた僕は参加せざるを得ませんでした。ぶっちゃけあまり乗り気ではなかったのですが、実際行ってみると思わぬ出会いがいろいろとありました。

院生の方が二人ほどいらっしゃったのですが、そのうちの1人はなんとオレと同じ高校出身!その人は中学からアメリカに来ていて、今は企業に勤めていると同時にこっちのB-Schoolに通っているということでした。彼とは武蔵がいかにアホくさい学校であるかについて話して盛り上がっていました。話をしているだけでその方は相当優秀な方なんだろうな、と実感しました。さすがB-School!ま、いわゆる「武蔵っぽさ」をかなりかもし出しておりましたが。

もう1人の院生の方はEngineering専門で東大工学部でも学んだことがあるということだったのですが彼は僕に泡盛一気を挑んできました。。。僕が普通の人より比較的飲めることを気に入ってくれたみたいで、コウイチが日本に一時帰国したときに持ってきた泡盛を原酒で(!?)飲んでいました。オレも当然対決を挑まれたので原酒を飲まざるを得なかったのですが、え、泡盛って原酒で飲むもんじゃないべ?ロックとかじゃないの?飲もうとすると強烈なにおいが襲ってくるし、あの人絶対間違ってる。。。おかげで今は口の中が泡盛くさくてたまりません。でも久しぶりにいい感じに酔っ払いました。今までのビールとワインでの酔っ払い方より日本のお酒での酔っ払い方の方がなんか気持ちよい気がします。

今日集まったのは結局トシが途中で帰ってしまったことを考えると最後まで残っていたのが7人くらい。もちろん全員日本人だったのですがみんなオレ以上に英語能力が高い。。。てか全員高校以前にアメリカ(あるいは欧米圏)に来ていた人で、英語べらべらでした。たまに会話が英語に切り替わったりしていたのでオレは1人でちょっと引いていました。。。帰国子女だからといって調子こいていられんなーということをつくづく実感した。ある女の子(もちろん日本人)は「お前、日本語明らかに変だから!」と突っ込みたいくらい日本語が変でしたが(笑)。。。



Let me turn to English from here. (Believe me, it's not because I am influenced by these Japanese-"Americans" who I met today... I feel comfortable using English when I write these kind of topics) So I was kind of thinking tonight drinking all this alcohol: "what the hell am I doing here with all these Japanese ppl?" Then, I kind of reminded myself: "My main goal here in Michigan is not just to study and gain academic benefits, but also to create a network of ppl which I can utilize for my future." Yes, the keyword here is "networking". If you think of things in a short-term, academic perspective, it doesn't seem so attractive to hang out with Japanese ppl, but on the contrary, if you see things in the long-term and a career perspective, it is not necessarily so bad to hang out with these 英語ベラベラJapanese ppl. That is because these Japanese guys are pretty brilliant in some sort of sense and will benefit the Japanese society in the future(either if they work here in the US or back in Japan. Let me skip the logical background for the explanation because it is somewhat kind of intuitive).

I just wanted to remind myself, not to just bury myself into all the studying and monotone daliy life here. Strive for change, networking, motivation, and whatever sounds interesting for me regarding my future plans. What is important for ME, that is what I have to focus on during my stay here.

Here is my favorite phrase from an Apple advertisement a while ago: "The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do"

Let me be the one....(if it is possible)
[PR]

by kamakusa | 2004-11-07 18:46 | Personal Thoughts


<< Basketball Match      My Next Destina... >>