Life in Ann Arbor, Michigan

lifeinmich.exblog.jp
ブログトップ

カテゴリ:Junk( 15 )


2005年 07月 14日

New blog started

I've just started up a new blog since the title and objective of this blog is no longer applicable to what I want to write. So here is the URL of the new site.

Thank you everyone, for being a faithful reader of this blog and please continue to do so at my new blog as well!


新しいblogをスタートしました。こちら。これからもよろしくお願いします!




*Mexico Trip Day 8 uploaded
*Mexico Trip Day 9 uploaded
*Mexico Trip Day 10 uploaded
[PR]

by kamakusa | 2005-07-14 10:53 | Junk
2005年 06月 30日

勘違い。。。

GSのセミナー予約できないといいましたが今朝チェックしてみたら余裕で空きができてた。てことで一件落着。早速12日にセミナー入りました。そして来週の4日は東大でインターンシップセミナー、7日&8日は東京国際フォーラムで日英バイリンガルのためのキャリアフォーラムがあるから時間を見つけて顔を出してこようと思います。

なんか就活日記と化しているな。。。おもろくないから路線変えよう。
[PR]

by kamakusa | 2005-06-30 02:19 | Junk
2005年 05月 18日

I'm back in JAPAN!!

とうとう帰国してしまいました。メキシコ&LAでの旅行は意外とすごく長く感じました。あ、めちゃくちゃ楽しかったですよ。旅行記はこれから随時更新していくのでこれからもこのblogをよろしくお願いいたしますm(_ _)m タイトルはLife in Ann Arborですが、海外生活&日本に戻った後の生活にAdjustするまでの一連のプロセスが留学ととらえることにして、しばらくはこのblogを利用することにします。

さて、帰国直後に感じたことなどを簡単に書いておきますか。

成田に着いてからは親父が迎えにきてくれていたので、車で家まで送ってもらいました。到着直後に口にしたものはというと。。。生茶のペットボトル(笑)。ペットボトル一本に150円も払わなくてはいけないことが既に衝撃でしたが(メキシコでは一本50円くらいでしたし)やはりお茶はいいですね。

あとは車に揺られながら久々の日本の光景を眺めて家に到着。早速親のめちゃくちゃうまい手料理を堪能して大満足。恵比寿ビールと刺身ととんかつなどなど。。。やはり食は日本が一番。てかうちの母親の料理が最高なのか。

でも今でもやはりそうなのですが日本に帰国した直後からずっとすごく不思議な気分がしています。なんだか全てが夢のようなのです。あと、日本は情報量が多く行き交っており、かつ生活も便利すぎるので、今まで留学や旅行で研ぎ澄まされた感性というか感覚みたいなものがすり減らされてしまうような気がする。。。

(細かいことを説明するのはめんどくさいので省略しますが)やっぱし学生のうちにもう一回日本の外で生活したい。

そう決意した帰国直後の甘艸浩平でした。
[PR]

by kamakusa | 2005-05-18 10:22 | Junk
2005年 04月 25日

恐るべしAnn Arbor

4月24日現在:
b0019470_91516.jpg

[PR]

by kamakusa | 2005-04-25 09:01 | Junk
2005年 04月 24日

White substance....???

朝起きて早速CCRBで筋トレをしに行こうと思ったらなんか白いものが降ってきやがる。

えっ??雪????????



4月23日に雪。さすがAA。。。。。。
[PR]

by kamakusa | 2005-04-24 01:39 | Junk
2005年 04月 21日

10 days to go...

4/20
珍しく連続投稿で。

とうとうAAでの滞在期間が残り10日になってしまいまいた。平常授業は昨日終わりました。。。ちょっと泣ける。

昨日はBirthday Partyの後帰るのが遅くて全然寝てなかったのですが、朝10時に起きてB-SchoolのGroup Meetingへ。Presentationは終わったのですが最終レポートをまとめる必要があって、それがなかなか終わらないのでMeetingを開催することに。今日はちょこっと進んだけどまた明日Meetingです。。。早く終わらせろーー。

寮に戻ってからは金曜日に締め切りのレポートを書き上げる。先週の終わりくらいからリサーチを始めて超ダラダラやっていたのだけど今日ようやく仕上げることができた。これであと試験二個受けるのみ!

あと今日はEnd of the Year Partyと題して寮でBBQパーティーみたいなのが開かれていたのでEugeneとともにただ飯を頂きに行ってきました。ハンバーガーとホットドッグをガン食い。それにしてもBBQで焼くアメリカのハンバーガーはめちゃうまい!!I love those juicy beef patties!!

さらにさらに、今日東大のシラバスが何故か届きました。オレは夏学期を休む予定なのであんまし意味はなかったのですが、さっと目を通していたら実は結構受けたい授業があることが判明。次に東大で勉強するときは新しい外国語を勉強したいな。チャイ語かタイ語かトルコ語か。。。あー学びたいのめちゃいろいろある。

あと夏学期に開講される「世界モデル」の授業ではJames Morrowって人の教科書を使うみたい。。。ってMorrowさんてオレが先学期受けたIntroduction to World Politicsの授業の先生じゃん!!やっぱ結構有名な人だったんだな。授業中にDiet Cokeばっか飲んでたくせに。。。

あー眠い。。。でもなんか寝るのがもったいない。とりあえず部屋でダラダラしてます。明日は荷詰めを開始したいと思います。鬱
[PR]

by kamakusa | 2005-04-21 11:49 | Junk
2005年 04月 14日

My twin bro. (双子の兄)

Yesterday, when I showed a picture of my twin brother to Ayako, Ken, and Kozue, they seemed to be quite impressed, so I just thought I'd use this idea to post on my blog.

Just a quick background about my bro: he goes to the same university as me and plays football (not soccer but american football), and our birth time differs by 20 minutes. The most important point is that the two of us are not identical (二卵性です) but seem to look alike.
Maybe most of the ppl in Todai have seen him, but I will reveal his picture for those of you who have never seen him (without his permission,,, sorry bro..)! The picture is from his recent trip to Italy and Greece.

So just take a look and tell me what you think. Do we look alike??
[PR]

by kamakusa | 2005-04-14 05:40 | Junk
2005年 04月 07日

お知らせ

先週の日曜からSummer Timeになったので日本とは13時間の差になりました。日本からこっち(ミシガン)の時間を計算したい場合、現在時刻から1時間引いてAMとPMを逆転させるだけです。

Summerといえばここ二日間続けてAnn Arborは20度を越える晴天の日になっております。9割がたの人が夏服。オレも思わずめちゃくちゃテンションあがっています。あと、今日寮の建物周辺を歩いていたら、ビキニ美女二人がレジャーシートを敷いてうつぶせになって日焼けをしながら勉強しているのを目撃しました。コンクリート地面の上で。。。実はこっちに来てから結構良く見かける光景です。

でも改めてみるとやっぱ変。。。ここは海辺でもプールサイドでもねーんだよ!しかも勉強してーなら服を着ろ!
[PR]

by kamakusa | 2005-04-07 01:46 | Junk
2005年 04月 04日

Returned home from an all-nighter...

なぜか昨日から今日にかけてオールしました。。。しかも日本人のグループと。。。朝になって帰るときにへこむ感覚を久々に味わっています。

April Fool is over now, so I just wanted to make a quick post so that ppl won't keep thinking I got a fracture.


Well well, then, good night! zzzzz (it is right now 10:30am.....a nice sunny sunday morning and i'm wasting my opportunity to go out...)
[PR]

by kamakusa | 2005-04-04 00:07 | Junk
2005年 03月 28日

Final Four

アメリカのスポーツ番組に出てくるSports Analystを気取ってNCAAのバスケトーナメント結果を予想してみることにした。

Today, the 4 teams competing for the final four have been determined. They are: MSU, Illinois, UNC, and Louisville.

It was really cool to see that 3 teams from the Big 10 (the league that the Wolverines are in) were still left at the Elite 8 and 2 of them made it to the final four. I was watching the last minutes of the MSU Kentucky game and was surprised to see that the #5 seed MSU was pretty much controlling the game the whole time against the # 2 seed Kentucky. Kentucky made a lucky buzzer-beating 3P shot to tie the game up in regulation, and did a fine job in the first overtime, but MSU was just too strong today for Kentucky to handle. I bet it is rocking over in Lansing (where MSU is located).

My guess for the Final four (athough I am not betting for anything...):

-Illinois vs. Louisville→The #1 ranked Illinois will definitely come up with the win although you have to give credit to the underdog Louisville team and coach Rick Pitino for making it so far into the tournament.

-UNC vs. MSU→With all the momentum that MSU has, I think they wil overcome the Tar Heels by a slight margin. MSU comes up with the 3rd upset in this tournament. (They already beat Duke and Kentucky).

-National Title match: Illinois vs. MSU→wow who would have expected 2 Big Ten teams to face each other in the championship game? In this match, I will have to let Illinois go away with the trophy because of their consistency and dominance all throughout the season. But I'm pretty sure if these 2 teams end up facing each other, it will be a highly competitive match.

Anyone want to bet with me?
[PR]

by kamakusa | 2005-03-28 17:52 | Junk